Sujet: Re: Phantasy Star, la saga Mar 08 Mar 2011, 19:26
Okay, je vois, merci Je pensais plutôt à la force de frappe, et non à la force magique...
AlexRE Admin trop trizo Lv 65
Sujet: Re: Phantasy Star, la saga Mar 08 Mar 2011, 22:28
La force de frappe augmente avec l'ATA, qui est augmentée par l'utilisation d'Epées, de Dagues, de Sabres, etc... Par contre les MST (magie) sont augmentés par les Bâtons, Cannes...
Fais gaffe aussi à ton MAG, si tu augmentes sont MIND tes MST croissent, et si tu augmentes son POW c'est ton ATA qui croît.
Mais pour ton personnage tu as intérêt à augmenter à la fois l'attaque et la magie. (enfin tout dépend de comment tu veux l'évoluer)
Sujet: Re: Phantasy Star, la saga Mar 08 Mar 2011, 23:00
Je vais faire les 2
Sujet: Re: Phantasy Star, la saga Mer 09 Mar 2011, 22:05
qui est-ce qui veut faire une partie maintenant?
Sujet: Re: Phantasy Star, la saga Jeu 10 Mar 2011, 13:32
Quel niveau es-tu ? Faudrait dire son niveau...
Enfin bref, je me suis fait un gunman, et c'est déjà pas mal mieux je trouve, bien plus fun aussi, j'ai aussi mis les musiques de Phantasy Star 2, l'ambiance en est GRANDEMENT amélioré.
Sujet: Re: Phantasy Star, la saga Jeu 10 Mar 2011, 16:58
J'ai un Hucaseal lvl 40 (c'est un robot tank qui fait des gros degats) et un Ramar lvl 5
Sujet: Re: Phantasy Star, la saga Jeu 10 Mar 2011, 17:34
Okay, on pourrais p-ê jouer avec ton Lv 5 alors. ^^
Bon, après un combat de 30~45 contre le Boss Centipede Aquatique, JE L'AI ENFIN TUER !!! Bordel que c'est long !!! C'était épique quand même, du moins au début, j'ai trouvé le combat trop long. xD
Ça m'a rapellé le long combat qu'on avait eu Lapin, AlexRE et moi...
Sujet: Re: Phantasy Star, la saga Ven 11 Mar 2011, 15:43
Il y en a qui font des Quest ici ? Si oui, vous faites lesquels ? Ça sert à quelque chose... ?
Sujet: Re: Phantasy Star, la saga Ven 11 Mar 2011, 15:59
Oui certaines font gagner de l'argent, surtout que c'est plus intéressant de faire des quêtes que de faire que tuer des monstres ^^ La quête qui est la plus souvent faites est Towards The Future (appelé TTF) c'est une quête où on combat les 4 boss de l’épisode , cette quête fait beaucoup gagner d'xp, mais il est conseillé de la faire en groupe
Sujet: Re: Phantasy Star, la saga Ven 11 Mar 2011, 16:24
Ok, merci ^^ J'ai fait une quête dans la foret, wouah, ya au moins 2~3x plus de monstre que sur une partie normal ! Et j'ai trouvé 2 monogrinder, pas mal !
C'est bizarre quand même, les monogrinder et tout ça, puisque au début du jeu, j'en trouvais plein, mais plus maintenant... Je trouvais même assez souvent des digigrinder. Oo'
"Oracle, a fleet traveling infinite universe" "A new adventure waiting on an unknown number of planets" "An invading evil surrounding the universe" "Arks, that is the name of those who face it" "Can they protect the universe, or will it be devoured?" "That is up to you."
Random fields "Original combos" (?) Third person shooter style Jumping "Hybrid Custom Action" (?) Seamless weather "Interupt events," special random mini-situations Image:
Il y en aura un ^^' Comme dans PSU et PSO ^^' Mais bons moi je vais le prendre pareille
Sujet: Re: Avez-vous quelque chose à dire ? (RedBull = Lock + Ban) Aujourd’hui à 21:51 Relm:*adopte Lapin*
Relm a écrit:
Lapin : oui, je le veux.
Relm a écrit:
Lapin...
Lapin Comant on enleve le vert autoure du hero??? Lv 0,5
Sujet: Re: Phantasy Star, la saga Mar 26 Avr 2011, 04:20
Et en passent, ont est les Arks et les Arks se sont un groupe dans PSO ep 3 qui étais contre le gouvernement... Ont peux dire qu'ils étaient le méchant mais qu'ils étaient les bons en même temps >w<
Sujet: Re: Avez-vous quelque chose à dire ? (RedBull = Lock + Ban) Aujourd’hui à 21:51 Relm:*adopte Lapin*
Relm a écrit:
Relm a écrit:
Lapin...
Sujet: Re: Phantasy Star, la saga Ven 29 Avr 2011, 17:11
Tit up pour dire qu'il y a la version sub anglais du trailler de PSO 2 et en meilleur qualité vidéo.
Planète avec un S a la fin?? Cela veux t-il dire qu'il y aura plusieurs planètes??
Relm a écrit:
Relm a écrit:
Lapin...
AlexRE Admin trop trizo Lv 65
Sujet: Re: Phantasy Star, la saga Ven 29 Avr 2011, 18:33
Tu l'as déjà dit dans ton post au dessus :
Lapin a écrit:
"Oracle, a fleet traveling infinite universe" "A new adventure waiting on an unknown number of planets"
Ça m'avait surpris aussi.
Citation :
Tit up
Sujet: Re: Phantasy Star, la saga Ven 29 Avr 2011, 22:18
Enfin bons. Alors en voyant le logo et le mot planète au plurielle. Vous penser qu'ont pourra changer de planète comme dans PSU?? Ont aura un vaisseau mère comme dans PSO? Et le rôle de Dark Falz dans tout ça? Il se ra toujours présent? Les classe vont comme être dans PSO ou PSU? (je veux dire que tu customise ton perso et tu choisie après sa classe?) Possibilité de jouer a 6 comme dans PSU? Il y aura 4 classe ou 3?(Dans psu il y a bien 4 classe)
Relm a écrit:
Relm a écrit:
Lapin...
Vexkar Maker de Légende Lv 48
Sujet: Re: Phantasy Star, la saga Sam 30 Avr 2011, 01:31
Délire le quatuor Sonic/Tails/knuckles/Amy ^^
Depuis le tout premier, un des grands principes de Phantasy Star est le voyage libre dans la galaxie (donc dans plusieurs planètes), ça ne me surprend pas du tout qu'ils reprennent ce principe alors.
Un Phantasy Star sans Dark Falz/ Dark Force ne s'est encore jamais vu jusqu'ici je crois (à la fin de la vidéo, le monstre ressemble un peu à ça
Spoiler:
).
Le reste je ne pense pas du tout pouvoir répondre ^^'
____________ J'ai un pseudo de méchant de RPG (Selon Alex) !
Spoiler:
Sujet: Re: Phantasy Star, la saga Dim 01 Mai 2011, 16:02
Vexkar a écrit:
Délire le quatuor Sonic/Tails/knuckles/Amy ^^
Depuis le tout premier, un des grands principes de Phantasy Star est le voyage libre dans la galaxie (donc dans plusieurs planètes), ça ne me surprend pas du tout qu'ils reprennent ce principe alors.
Oui mais dans PSO BB ,il n'y avais qu'une seul planète.
Vexkar a écrit:
Un Phantasy Star sans Dark Falz/ Dark Force ne s'est encore jamais vu jusqu'ici je crois
Non mais dans portable son rôle est moins grand...
Vexkar a écrit:
(à la fin de la vidéo, le monstre ressemble un peu à ça
Spoiler:
).
Ouais, mais je crois que c'est le premier boss du jeux x)
Relm a écrit:
Relm a écrit:
Lapin...
Floya Show-yan fan Lv 51
Sujet: Re: Phantasy Star, la saga Ven 08 Juil 2011, 18:32
Ca faisait bien longtemps, je me suis connectée. Je suis sur le serveur Cosmos block 2 à la party habituelle (e-m) pour ceux qui veulent me rejoindre!
Edit 19H10 : Bon bah après avoir battu le dragon de Forest, j'ai eu un message d'erreur et bug, donc à moins qu'on me demande, je me reco pas.
Sujet: Re: Phantasy Star, la saga Ven 08 Juil 2011, 19:40
J'en ferais bien une tiens
Sujet: Re: Phantasy Star, la saga Ven 08 Juil 2011, 22:05
Mince, 3H après. (et pas que l'expression!)
Contactes moi sur msn si l'envie est toujours là!
Sujet: Re: Phantasy Star, la saga Sam 09 Juil 2011, 14:26
Désolé, j'ai découvert le jeu de Shai-la et j'ai été happé.
Enfin on se reprogramme ça dans pas longtemps si tu veux. (et Lapin, et Vexkar, et d'autres personnes si possible ^^)
Sujet: Re: Phantasy Star, la saga Sam 30 Juil 2011, 10:21
Cela été confirmer PS0 2, on pourra jouer a 12 sur certaine map !*W*
Courtesy of Shougai PSO, here is a synopsis of the latest PSO2 information as published in the July 27 issue of Famitsu Connect!On and the July 28 issue of Famitsu.
Game server specs * There will be several servers, each known as a "world." * Each world is independent of the others. * Different worlds cannot interact with each other. * Essentially worlds are as they were in PSU. (EK note: Though they are now known as "entrances," originally they were called "worlds.") * When you start the game, you can choose the world you want to belong to. * You can create characters on multiple worlds. * They are considering the ability to move a character from one world to another as a future possibility. * If you want to play with your friends, make sure you all decide on a world to start on!
Races * There are three races, however... * Sakai says, "this is an online game, after all, so we could always decide to increase that number."
Skill tree * This system is used to learn class skills. * EXP earned goes toward increasing your class level. * You accumulate points by leveling up. * By using these points, you can learn class skills. * Class skills can only be used on the class you learned them with. * For example, a skill learned as a Hunter cannot be used by a Force. * Even if you max your class level, you cannot learn all skills. * You will have a limited number of points to put toward skills, so individual skill combinations will vary. * The ability to redo learned skills is under consideration.
Wired lances * This weapon cannot be used to throw larger enemies.
Rods * You can link three techniques to a rod. * Only linked techniques can be charged (for stronger attacks). * A technique's power, range and effect change when charged. * PP cost does not change for charged techniques.
Learning photon arts and techniques * Disks are used to learn photon arts and techniques. * Disks have certain learning requirements. * Requirements are stat-related, for example, one may require 50+ TP. * Unlike PSU, there will not be a limit on the number of PAs or techs you can learn. * It is undecided if you will be able to return a learned PA or tech to its disk form. * The ability to transfer disks to other players (such as through disk restoration) is under consideration. * Disks will appear with the level they teach displayed. For example, "Razonde (LV3)." * High-level disks will of course be very powerful. * High-level disks can be obtained as enemy drops. * Low-level disks will include tutorials. * Low-level disks can be bought at shops.
Jumping * You can perform common and just attacks while jumping. * It is unknown how photon arts will work while jumping. * Techniques and original combos will change while jumping. * Range changes will occur while jumping, for example with original combos. * You can jump on the backs of enemies. * Most enemies have a weak spot on their back. * There are some enemies that, if not knocked down, you will not be able to jump on their backs. * On the other hand, there are other enemies that, even if not knocked down, you can still jump on their backs.
Original combos * You can set different photon arts to the three parts of a combo. * Combined PAs will let you pull of three-part combos. For example, Tornado Break to Spinning Break to Gravity Break. Also, you can perform normal attacks between all of those.
Interrupt events * Event occurrence locations are not set in stone. * There are some rare events which can occur. * Due to the wide range of enemy levels you will encounter, expect drastic changes between difficulty levels. * Even if you fail an event by not meeting all of its conditions, you will not suffer a penalty. * You will receive items and so forth for successfully completing an event.
Incapacitation penalties * If you are incapacitated, your individual grade will fall. * Results are on a character-by-character basis. * For example, if Mr. A dies, Mr. B's grade will not be affected. * In short, you don't have to worry about being blamed for giving your party a bad grade!
PSE and PSE burst * There is a new component known as "photon sensitive effect." * There is a fixed probability of PSE occurring while you continuously defeat enemies. * Attack power, drop rates and Meseta drop quantities are all boosted for a fixed period when PSE occurs. * If you acquire an "evolved drop" (details unknown) from killing an enemy, you get even more boosted attack power, drop rates and Meseta payout. * If consecutive PSEs occur, you can perform a "PSE burst." * Bonuses from a PSE burst last for one minute and include even higher drop rates and highly increased number of enemies that appear. * You can extend the PSE burst's duration by killing more and more enemies.
Multi-party areas * Certain areas allow for up to 12 people to play together simultaneously. * However, this doesn't necessarily mean that you are limited to three parties of four people each. * For example, 12 individual solo players can all gather in these areas. * It is possible to reorganize your party in a multi-party area. * For example, if you have three parties of four people each, players from each party can transfer from one party to another. * At first you can have the following parties: A1 A2 A3 A4 / B1 B2 B3 B4 / C1 C2 C3 C4 * But you can swap players around like so: B1 C2 A3 B4 / C1 A2 B3 C4 / A1 B2 C3 A4 * In multi-party areas, support techniques will only affect your party. * There are some techniques that have cross-party effects, however.
Drop items * Drop items are decided on a character-by-character basis. * Each character can get different drops. * Item drops are based on real luck. * The system is similar to that of PSZ and PSP2i.
Units * Units exist in this game. * They can be equipped to your arms, back and legs. * Units can be additional costume parts for your character. * When equipped, units can change certain visuals of your costume. * Units can boost abilities such as defense and attribute rates.
Mags * Mags exist in PSO2 as living, evolved protectors. * Details on them are scarce at the moment. * Unfortunately, they will not appear in the alpha test.
EXP * Whether or not you receive EXP is determined by your range to an enemy. * If you are within the enemy's range, you will receive EXP. * If you are out of an enemy's range, you will not receive EXP. * This may be a counter-measure for multi-party leveling.
Visual lobbies * Event billboards will be in the lobbies. * There will also be a large screen theater. * Motion pictures of some sort can be played on the theater screen. * This feature will be active during the alpha test.
Your room * A feature similar to PSU's room will be in PSO2, but details are unknown.
Reincarnation system * A system of this sort does not exist. No comment was made as to if it would be added later. Note: The Reincarnation System is a game feature from Phantasy Star Portable 2 Infinity. After reaching the maximum level, you could reincarnate your character at level 1 and start with higher base stats.